Vi letar efter dig som är ingenjör med inriktning mot tekniskt kundstöd. Du kommer både att ha kontakt med kunder och med externa och interna forskningsenheter.
Hos oss blir du del av ett team som arbetar med utveckling och teknik, samtidigt som du agerar stöd och support till företagets sälj- och produktionsavdelning. I rollen kommer du på sikt också att ha ansvar för att svara på tekniska frågor från kunder och att avgöra vilka materialspecifikationer vi kan leverera mot.
Du har dessutom möjlighet att forma tjänsten själv och att skapa lämpliga arbetsformer för att både kunna hantera olika projekt och stötta den löpande verksamheten.
Det här är en viktig och utvecklande tjänst i en organisation som växer, och du får verkligen en möjlighet att vara med i företagets positiva utveckling. Du får med andra ord en varierande roll med stort ansvar och många internationella kontaktytor – på samma gång som du är med och formar vår framtida verksamhet.
Du kommer att utgå från Surahammar.
Sista ansökningsdatum: 15 oktober. Tjänsten kan dock tillsättas tidigare.
Vi ser gärna att du har minst civilingenjörsutbildning inom material/metallurgi samt att du har några års arbetslivserfarenhet från liknande tjänster.
Du bör ha en god förståelse för komplexiteten i materialfrågorna och ha en förmåga att prioritera efter affärsnytta. Eftersom vi gillar att kunna ha en rak och tydlig dialog är det också viktigt att du är öppen och duktig på att kommunicera – både med kollegor och kunder.
Dina arbetsuppgifter ställer även krav på att du ska kunna uttrycka dig väl på engelska i tal och skrift.
© 2022 Hi-lite. All rights reserved
Vi använder cookies för att göra ditt besök hos oss bättre. Acceptera vår cookie policy så får du den bästa upplevelsen av webbsidan.